Субота, 27.04.2024, 05:38

Оптика

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Дистанційне навчання (2020-2021 н.р.)

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл.

    Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

    Відповіді на питання та розв'язування задач слід виконувати у робочих зошитах. Фото робіт пересилати мені на e-mail: bekhtir@ukr.net

     

    Січень 2021

    13.01.2021 Лабораторна робота № 2. Визначення енергії зарядженого конденсатора та його ємності.

    1. Переглянути відеоролик: Ємність конденсатора

    2. Опрацювати лабораторну роботу №1 "Визначення ємності та енергії зарядженого конденсатора", стор. 343-344.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням Лабораторія конденсаторів та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія конденсаторів. Основи).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Дізнайтеся, як працює конденсатор!  Перейдіть на вкладку "Ємність". Змініть розмір пластин і відстань між ними. Змініть напругу і подивіться на плати. Перегляньте електричне поле та вимірюйте напругу. Результати запишіть у зошит. Зробіть скріншоти своєї роботи та надішліть їх мені разом із фото цієї роботи у зошиті.

    6. Перейдіть на вкадку "Лампочка". Підключіть заряджений конденсатор до лампи та спостерігайте за розрядженням контуру RC.

    7. 

    • Поясніть співвідношення між напругою, зарядом, енергією, що зберігається, та ємністю.
    • Передбачте, як змінюється ємність, коли змінюється площа пластини або відстань між пластинами.
    • Опишіть, як заряд проходить з конденсатора в лампочку

    8. На основі виконаної роботи зробіть висновки та запишіть їх у зошит.

     

    13.01.2021 Лабораторна робота № 3. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №2 "Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників", стор. 344

    2) Записати у зошиті назву, мету та хід роботи (з електричними схемами, які зображені на малюнках 2 та 3).

    3) Перейти за посиланням лабораторія електрики та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія електрики. Постійний струм).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Складіть електричне коло з послідовним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 2 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання сили струму з амперметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    5) Складіть електричне коло з паралельним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 3 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання напруги з вольтметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    14.01.2021 Лабораторна робота № 4. Визначення ЕРС та внутрішнього опору джерела струму.

    Завдання:

    1) Виконати роботу, яка пропонується нижче. Зробити скріншоти екрану після виконання кожного завдання та надіслати їх мені на електронну пошту.

     

    20.01.2021 Лабораторна робота № 5. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №4 "Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра", стор. 345-347.

    2) Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    3) Перейти за посиланням електричне коло та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Коло з батареї і резистора).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Загляніть всередину резистора, щоб побачити, як він працює. Збільшіть напругу батареї, щоб зробити більше потік електронів через резистор. Збільшіть опір, щоб заблокувати потік електронів. Спостерігайте струм і те, як температура резистора змінюється.

    5) Дайте відповідь на такі питання:

    5.1 Що відбувається, коли ви збільшуєте опір резистора?

    5.2 Як змінюється сила струму через коло, швидкість синіх кульок, напруга батареї, температура резистора, а як змінюються зелені частинки в резисторі?

    5.3 Чому (або чому ні) відбуваються кожна з цих змін, як вони відбуваються?

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    20.01.2021 Лабораторна робота № 6. Дослідження властивостей напівпровідників p-типу та n-типу.

    Завдання:

    1) Переглянути відеоролик дослідження опору напівпровідників.

    2) Записати у зошиті назву лабораторної роботи.

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 1 сегмент. Розташуйте у ньому домішки p-типу. Встановіть величину напруги 2В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Вилучте домішки. Потім розташуйте в сегменті домішку n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть чим відрізняється напівпровідник p-типу від напівпровідника n-типу.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    21.01.2021 Лабораторна робота № 7. Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №5 "Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом", стор. 347-348

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи 

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 2 сегменти. В одному сегменті розташуйте домішки p-типу, а в другому n-типу. Встановіть величину напруги 3В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Поміняйте місцями домішки p-типу та n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть, як p-n перехід працює в напівпровідниковому діоді, що дозволяє струму проходити в одному напрямку і не проходити в протилежному.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    Листопад 2020

    02.11.2020 Електричне поле та електричний струм. Розв'язування задач.

    Завдання:

    Пройти вікторину за посиланням: електричне поле та електричний струм, код доступу 25944424 (дедлайн 06.11.2020, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    04.11.2020 Контрольна робота №2 за темою: "Електричне поле та електричний струм"

    Завдання:

     

    Тема 3. Електродинаміка. Електромагнітне поле.

    06.11.2020 Взаємодія струмів. Магнітне поле. Дія магнітного поля на провідник зі струмом.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 14, стор. 53-54

    2) переглянути відеоролик: дія магнітного поля на провідник зі струмом

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Які сили називають магнітними?

    3.2 Що таке магнітне поле?

    3.3 Як визначити напрямок руху провідника зі струмом у магнітному полі?

     

    09.11.2020 Індукція магнітного поля. Потік магнітної індукції.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 15, стор. 55-57

    2) переглянути відеоролики: Магнітне поле. Магнітна індукція.,  Електромагнітна індукція. Досліди Фарадея 

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке лінії магнітної індукції?

    3.2 Що таке магнітний потік?

    3.3 Які одиниці індукції магнітного поля і магнітного потоку в СІ?

     

    11.11.2020 Сила Ампера. Сила Лоренца.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 16, стор. 58-60

    2) переглянути відеоролик: Сила Ампера. Сила Лоренца.

    3) пройти вікторину за посиланням електродинаміка код доступу 26724248 (дедлайн 13.11.2020, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    13.11.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграфи 14-16, стор. 53-60

    2) переглянути приклади розв'язування задач на стор. 61

    3) розв'язати задачі №№ 1.124-1.126, стор. 61-62

     

    16.11.2020 Електромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 17, стор. 64-68

    2) попрацювати з такими комп'ютерними симуляціями: електромагнітна індукціяправило Ленца

    3) записати в зошиті, що Ви спостерігали при роботі з кожною з цих симуляцій, зробити скріншоти екрану під час роботи з цими симуляціями та надіслати мені разом із фото зошита.

     

    18.11.2020 Індуктивність. Енергія магнітного поля струму. Густина енергії магнітного поля.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 18, стор. 68-70

    2) переглянути відеоролик: Індуктивність. Енергія магнітного поля

    3) дата відповідь на питання:

    3.1 Що таке явище електромагнітної індукції?

    3.2 У який момент іскрить рубільник: під час замикання чи розмикання кола? Чому?

    3.3 Чому механічні годинники не рекомендується зберігати поблизу приладів, які містять електромагніти?

     

    20.11.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) Переглянути приклади розв'язування задач на стор. 70-71

    2) Розв'язати задачі №№ 1.159-1.160, стор. 72

    Рекомендації щодо розв'язування задач:

    Усі величини потрібно перевести в СІ ([км/год] в [м/с], [см] в [м], [мВ] в [В], [мкТл] в [Тл]).

    ЕРС індукції у задачі № 1.159 знаходимо за законом Ома.

    У задачі № 1.160 ЕРС індукції дорівнює різниці потенціалів. Тут потрібно скористатися такою формулою:

     

    l - довжина провідника, v - швидкість руху провідника у магнітному полі, В - індукція магнітного поля.

    Цією ж формулою потрібно скористатися і при розв'язуванні задачі № 1.161.

     

    21.11.2020 Контрольна робота №3 за темою: "Електромагнітне поле".

    Завдання:

    виконати тест join.naurok.ua, код доступу 2165493 (дедлайн 27.11.2020, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    Жовтень 2020

    23.10.2020 Електричний струм у металах. Надпровідність.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 9, стор. 34-38

    2) переглянути відеоролик: електричний струм у металах

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Чому у провіднику виникає опір електричному струму?

    3.2 Як залежить опір провідника від темератури?

    3.3 У чому полягає явище надпровідності?

     

    26.10.2020 Електричний струм у напівпровідниках.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 10, стор. 38-43

    2) Переглянути відеоролик: струм у напівпровідниках

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Опишіть будову напівпровідників. Назвіть їхні основні властивості.

    3.2 Що називають електронною провідністю? Дірковою провідністю?

    3.3 Що таке p-n-перехід?

     

    28.10.2020 Електричний струм у електролітах. Електролітична дисоціація.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 11, стор. 43-45

    2) переглянути відеоролик: Струм в електролітах

    3) виконати тест join.naurok.ua, код доступу 4246627 (дедлайн 30.10.2020, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    30.10.2020 Електричний струм у газах. Електричний струм у вакуумі.

    Завдання:

    1) прочитати параграфи 12-13, стор. 45-50

    2) переглянути відеоролики: Електричний струм у газах,  Електричний струм у вакуумі

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Чому за звичайних умов гази є дієлектриками?

    3.2 Які ви знаєте види газових розрядів?

    3.3 Який газ називають вакуумом?

     

    Вересень 2020

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика (рівень стандарту, за навч. програмою авт. колективу під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / В.Д.Сиротюк. - Київ: Генеза, 2018. - 256 с.: ил..

    Скачати можна за посиланням: http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-fizika-sirotjuk-2018.pdf

    Тема 1: "Властивості твердих тіл, рідин та газів"

    14.09.2020 Змочування. Капілярні явища.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 46, стор. 180-183;

    2) переглянути відеоролик: https://youtu.be/7U2towe117c

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке змочування? Незмочування? Чому виникають ці явища?

    3.2 Які явища називають капілярними?

    3.3 Наведіть приклади проявів капілярних явищ.

     

    15.09.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграфи 44 - 46, стор. 173 - 183;

    2) розв'язати задачі № 493-494, 497-498

    Рекомендації щодо розв'язування задач

    При розв'язку задачі № 493  тиск насиченої пари при заданій температурі потрібно взяти з таблиці 3 на стор. 174, формула для розрахунку парціального тиску водяної пари міститься на стор. 173, а відносна вологість повітря розраховується за формулою, що написана на стор. 175.

    Для розв'язку задачі № 494  потрібно скористатися психрометричною таблицею, яка розміщена на стор. 176-177.

    У задачі № 497  зробіть експеримент і опишіть його, а також викладіть свої міркування щодо явища, яке Ви спостерігали та причин, чому цей процес відбувається саме так.

    Для розрахунків у задачі № 498  коефіцієнт поверхневого натягу рідини беріть із таблиці 5 на стор. 179, густина води становить 1000 кг/м3.

     

    16.09.2020 Будова та властивості твердих тіл. Анізотропія кристалів. Рідкі кристали.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 47, стор. 183-188;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=93Dh-27t4G8

    3) виконати тест join.naurok.ua, код доступу 7768590 (дедлайн 24.09.2020, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    18.09.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграф 47, стор. 183-188;

    2) розв'язати задачі №№ 509-511, стор. 190.

    Рекомендації щодо розв'язування задач

    При розв'язку задачі № 509  модуль пружності k потрібно брати з таблиці 6 (стор187), при цьому ГПа потрібно перевести у Па (відповідно до СІ). Формулу для розрахунку напруги, яка створюється у стержні під дією певної сили беріть із прикладу розв'язку задачі 2 на стор. 189, решта формул на стор. 186-187.

    У задачі № 510  формулу для розрахунку сили виведіть на основі формули для напруги, яка створюється у стержні під дією певної сили, яку візьміть із прикладу розв'язку задачі 2 на стор. 189.

    При розв'язку задачі № 511 користуйтеся формулами для розрахунку абсолютного та відносного видовження, розміщеними на стор.186. 

    Зверніть увагу на необхідність переведення одиниць вимірювання у систему СІ, тобто  см (сантиметри), мм (міліметри) потрібно переводити у м (метри).

     

    21.09.2020 Механічні властивості твердих тіл.

    Завдання:

    1) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=5w4aHSoIOiE

    2) дати письмову відповідь на такі питання:

    2.1 Від яких причин залежить деформація тіла?

    2.2 Чим відрізняються пружні деформації від пластичних?

    2.3 Що характеризує модуль пружності матеріалу?

     

    22.09.2020 Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

    Завдання:

    1) повторити параграфи 44-47, стор. 173-188;

    2) розв'язати задачі наведені нижче:

     

    23.09.2020 Контрольна робота №1 за темою: "Основи термодинаміки. Властивості твердих тіл, рідин та газів"

    Зробити тест join.naurok.ua, код доступу 3019035 (дедлайн 24.09.2020, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    25.09.2020 Захист учнівських проєктів.

    Підготувати реферат на одну із нижчезазначених тем:

    1. Використання капілярних явищ у природі.

    2. Різні види деформацій на будівництві.

    3. Передбачення заморозків за точкою роси.