Четвер, 18.04.2024, 06:56

Оптика

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Дистанційне навчання

    (2021 рік)

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл. Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

    Відповіді на питання та розв'язування задач, а також лабораторні роботи, які виконуються за допомогою симулятора, слід писати у робочих зошитах. Фото робіт пересилати мені на e-mail: bekhtir@ukr.net

    Вересень 2021

    23.09.2021 Оптичні системи. Кут зору.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 38, стор. 145-147

    2) переглянути відеоролик оптичні прилади

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Поясніть принцип роботи телескопа.

    3.2 Дійсне чи уявне зображення створює об’єктив мікроскопа?

    3.3 Які оптичні прилади ви знаєте? Для чого їх застосовують?

     

    27.09.2021 Основні фотометричні величини

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 36, стор. 134-136

    2) Переглянути відеоролик Фотометрія. Сила світла. Освітленість

    3) Розв'язати задачі №№ 2.95 - 2.96, стор.138

     

    Січень 2021

    13.01.2021 Розвиток поглядів на природу світла. Електромагнітна теорія світла.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 30, стор. 118-121

    2. Переглянути відеоролик Заломлення світла на межі двох середовищ

    3. Дати відповіді на такі питання:

    3.1 У чому сутність корпускулярно-хвильового дуалізму?

    3.2 Сформулюйте закони відбивання та заломлення світла. Наведіть формули.

    3.3 Промінь світла переходить із повітря у скло. Кут заломлення дорівнює 270. Показник заломлення скла становить 1,7. Який кут падіння променя?

     

    15.01.2021 Поширення світла в різних середовищах. Ефект Доплера.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 31, стор. 121-122

    2. Переглянути відеоролики Ефект ДоплераПринцип Гюйгенса

    3. Пройти вікторину природа світла, код 52505524 (вказуйте ваше реальне прізвище та ім'я, дедлайн 21.01.2021!)

     

    16.01.2021 Дисперсія світла.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 32, стор. 123-125.

    2. Переглянути відеоролик Дисперсія світла

    3. Дати відповіді на такі питання:

    3.1 Чому сонячне світло розкладається в спектр? Як називається це явище?

    3.2 Чи спостерігається дисперсія світла при проходженні через вакуум?

    3.3 Яку відстань пройде світло у вакуумі за той самий час, за який воно проходить 10 м у склі з показником заломлення 1,6? Відповідь запишіть у метрах (м).

     

    18.01.2021 Інтерференція світла.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 33, стор. 125-129

    2. Переглянути презентацію Інтерференція світла

    3. Розгадати кросворд 

     

     

    20.01.2021 Дифракція світла.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 34, стор. 129-132

    2. Переглянути відеоролик Дифракція світла

    3. Пройти вікторину Інтерференція і дифракція світла, код 00764852 (вказуйте ваше реальне прізвище та ім'я, дедлайн 23.01.2021!)

     

    22.01.2021 Поляризація світла.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 35, стор. 132-134

    2. Опрацювати опорний конспект 

    3. Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Чим відрізняється поляризоване світло від природного?

    3.2 Під яким кутом повинен падати промінь на скло з показником заломлення n=1,62 для того, щоб відбитий промінь був максимально поляризованим? 

     

    Грудень 2020

    01.12.2020 Поширення механічних коливань у пружному середовищі.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 22, стор. 89-91

    2) переглянути відеоролик: Хвилі. Основні терміни та визначення.

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що називають довжиною хвилі?

    3.2 Яку хвилю називають поперечною, яку - поздовжньою?

    3.3 У чому полягає принцип Гюйгенса?

     

    02.12.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) переглянути приклади розв'язку задач на стор. 91-93

    2) розв'язати задачі №№ 2.1-2.3, стор. 93

     

    07.12.2020 Коливальний контур. Виникнення електромагнітних коливань у коливальному контурі.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 23, стор. 95-96

    2) переглянути відеоролик: Вільні електромагнітні коливання

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що називають коливальним контуром?

    3.2 Який прилад дає можливість спостерігати електромагнітні коливання?

     

    08.12.2020 Гармонічні електромагнітні коливання. Частота власних коливань контуру.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 24, стор. 96-99

    2) переглянути відеоролик: Коливання. Ідеальний коливальний електричний контур.

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Запишіть формулу Томсона. Що можна розрахувати за допомогою цієї формули?

    3.2 Проведіть аналогію між електромагнітними та механічними коливаннями.

     

    09.12.2020 Вимушені електромагнітні коливання. Резонанс.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 25, стор. 99-100

    2) переглянути відеоролик: Вимушені електромагнітні коливання. Резонанс.

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке автоколивання?

    3.2 За яких умов виникає електричний резонанс?

    3.3 У чому відмінність автоколивань від вимушених коливань і вільних коливань?

     

    Листопад 2020

    02.11.2020 Лабораторна робота № 2. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №2 "Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників", стор. 344

    2) Записати у зошиті назву, мету та хід роботи (з електричними схемами, які зображені на малюнках 2 та 3).

    3) Перейти за посиланням лабораторія електрики та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія електрики. Постійний струм).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Складіть електричне коло з послідовним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 2 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання сили струму з амперметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    5) Складіть електричне коло з паралельним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 3 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання напруги з вольтметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    02.11.2020 Лабораторна робота № 3. Визначення ЕРС та внутрішнього опору джерела струму.

    Завдання:

    1) Виконати роботу, яка пропонується нижче. Зробити скріншоти екрану після виконання кожного завдання та надіслати їх мені на електронну пошту.

     

    03.11.2020 Лабораторна робота № 4. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №4 "Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра", стор. 345-347.

    2) Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    3) Перейти за посиланням електричне коло та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Коло з батареї і резистора).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Загляніть всередину резистора, щоб побачити, як він працює. Збільшіть напругу батареї, щоб зробити більше потік електронів через резистор. Збільшіть опір, щоб заблокувати потік електронів. Спостерігайте струм і те, як температура резистора змінюється.

    5) Дайте відповідь на такі питання:

    5.1 Що відбувається, коли ви збільшуєте опір резистора?

    5.2 Як змінюється сила струму через коло, швидкість синіх кульок, напруга батареї, температура резистора, а як змінюються зелені частинки в резисторі?

    5.3 Чому (або чому ні) відбуваються кожна з цих змін, як вони відбуваються?

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    09.11.2020 Лабораторна робота № 5. Дослідження властивостей напівпровідників p-типу та n-типу.

    Завдання:

    1) Переглянути відеоролик дослідження опору напівпровідників.

    2) Записати у зошиті назву лабораторної роботи.

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 1 сегмент. Розташуйте у ньому домішки p-типу. Встановіть величину напруги 2В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Вилучте домішки. Потім розташуйте в сегменті домішку n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть чим відрізняється напівпровідник p-типу від напівпровідника n-типу.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    09.11.2020 Лабораторна робота № 6. Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №5 "Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом", стор. 347-348

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи 

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 2 сегменти. В одному сегменті розташуйте домішки p-типу, а в другому n-типу. Встановіть величину напруги 3В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Поміняйте місцями домішки p-типу та n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть, як p-n перехід працює в напівпровідниковому діоді, що дозволяє струму проходити в одному напрямку і не проходити в протилежному.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    10.11.2020 Лабораторна робота № 7. Визначення електрохімічного еквіваленту речовини.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №6 "Вимірювання електрохімічного еквівалента міді", стор. 348-350.

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи, теоретичні відомості, а також хід роботи. Замалювати у зошиті схему, зображену на мал. 10, стор. 349.

    3) Переглянути відеоролик: Експериментальна робота: визначення електрохімічного еквіваленту міді.

    4) На основі даних, отриманих у цьому відеоролику, зробити необхідні розрахунки (алгоритм розрахунків та вимоги до них дивіться в кінці відео)

    5) Результати розрахунків записати в зошит. Зробити висновки по роботі. Фото зошита з оформленою лабораторною роботою надіслати викладачеві.

     

    16.11.2020 Лабораторна робота № 8. Дослідження явища електромагнітної індукції.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №7 "Дослідження явищ електромагнітної індукції та самоіндукції", стор. 350-351.

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи, теоретичні відомості, а також хід роботи.

    3) Перейти за посиланням дослідження явища електромагнітної індукції та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія електромагнітизму).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) На вкладці "Постійний магніт" увімкніть опцію "показати вимірювач поля" та переміщуйте магніт відносно компаса. Зробіть скріншот екрану та збережіть його. Опишіть в зошиті, що відбувалося в результаті цього експерименту.

    5) Перейдіть на вкладку "Котушка" та переміщуйте стрижневий магніт, щоб світилася лампочка. Розгляньте силові лінії магнітного поля. Показані напрямок і величина поля. Розгляньте силові лінії магнітного поля або використовуйте прилад для вимірювання магнітного поля, щоб показати напрямок і величину поля. Змініть кількість та діаметр витків у котушці. Подивіться що відбувається. Зробіть скріншоти екрану та збережіть їх, у зошиті запишіть результати спострежень.

    6) Перейдіть на вкладку "Електромагніт". Увімкніть опцію "показати вимірювач поля". Поставте спочатку джерело постійної напруги і подивіться на покази цього вимірювач, а також на вигляд електромагнітного поля. Змініть джерело постійної напруги на джерело змінної напруги. Подивіться що відбувається. Опишіть у зошиті результати цього експерименту та зробіть скріншоти екрану.

    7) Перейдіть на вкладку "Генератор" та запустіть обертання магніту шляхм переміщення повзунка на "крані" в лівому верхному куті екрану. Змінюйте кількість обертів магніту та спостерігайте, що відбувається з яскравістю світіння лампочки. Змініть кількість витків на котушці та подивіться, що відбулося. Зробіть скріншоти екрану та опишіть у зошити, що ви спостерігали.

    8) На основі виконаних дослідів зробіть висновки та запишіть їх у зошиті. Скріншоти екрану та фото зошиту надішліть мені на електронну пошту: bekhtir@ukr.net

     

    16.11.2020 Захист учнівських проєктів.

    Завдання:

    Підготувати реферат або презентацію на одну із нижченаведених тем:

    1) Роль сили Ампера і сили Лоренца в техніці

    2) Вплив магнітного поля на живі організми

    3) Явище електромагнітної індукції - основа розвитку електротехніки

     

    17.11.2020 Захист учнівських проєктів.

    Завдання:

    Підготувати реферат чи презентацію або відеоролик на тему: "Роль фізики у моїй майбутній професії".

     

    30.11.2020 Вільні та вимушені коливання.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 21, стор. 87-89

    2) переглянути відеоролик: Коливання. Вимушені коливання. Резонанс. Автоколивання.

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Яка відмінність між вільними і вимушеними коливаннями?

    3.2 У чому полягає явище резонансу?

     

    Жовтень 2020

    26.10.2020 Електромагнітна індукція. Індуктивність. Енергія магнітного поля струму. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) прочитати параграфи 17-18, стор. 64-69

    2) переглянути відеоролик: Індуктивність. Енергія магнітного поля

    3) дата відповідь на питання:

    3.1 Що таке явище електромагнітної індукції?

    3.2 У який момент іскрить рубільник: під час замикання чи розмикання кола? Чому?

    3.3 Чому механічні годинники не рекомендується зберігати поблизу приладів, які містять електромагніти?

     

    26.10.2020 Контрольна робота № 2 за темою: "Електромагнітне поле".

    Виконати тест join.naurok.ua, код доступу 5141242 (дедлайн 30.10.2020, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    27.10.2020 Лабораторна робота № 1. Визначення енергії зарядженого конденсатора та його ємності.

    1. Переглянути відеоролик: Ємність конденсатора

    2. Опрацювати лабораторну роботу №1 "Визначення ємності та енергії зарядженого конденсатора", стор. 343-344.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням Лабораторія конденсаторів та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія конденсаторів. Основи).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Дізнайтеся, як працює конденсатор!  Перейдіть на вкладку "Ємність". Змініть розмір пластин і відстань між ними. Змініть напругу і подивіться на плати. Перегляньте електричне поле та вимірюйте напругу. Результати запишіть у зошит. Зробіть скріншоти своєї роботи та надішліть їх мені азом із фото цієї роботи у зошиті.

    6. Перейдіть на вкадку "Лампочка". Підключіть заряджений конденсатор до лампи та спостерігайте за розрядженням контуру RC.

    7. 

    • Поясніть співвідношення між напругою, зарядом, енергією, що зберігається, та ємністю.
    • Передбачте, як змінюється ємність, коли змінюється площа пластини або відстань між пластинами.
    • Опишіть, як заряд проходить з конденсатора в лампочку

    8. На основі виконаної роботи зробіть висновки та запишіть їх у зошит.

     

    Вересень 2020

    Тема 1. "Електродинаміка. Електричне поле та електричний струм"

    14.09.2020 Електроємність. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграф 4, стор. 12-16;

    2) переглянути відеоролик: Електроємність. Конденсатори

    3) розв'язати задачі № 1.8 - 1.10, стор. 18.

     

    15.09.2020 Електричний струм. Електричне коло. З'єднання провідників.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 5, стор. 19-22;

    2) переглянути відеоролик: Постійний електричний струм. Паралельне і послідовне з'єднання провідників

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке електричний струм?

    3.2 Чому опір амперметра має бути малий, а опір вольтметра - великий?

    3.3 Запишіть закони послідовного і паралельного з'єднання провідників.

     

    16.09.2020 Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. Правило Кірхгофа.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 6, стор. 22-25;

    2) переглянути відеоролики: Закон Ома для повного колаПравило Кірхгофа

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке електрорушійна сила?

    3.2 Сформулюйте закон Ома для повного кола.

    3.3 Від чого залежить знак ЕРС  у законі Ома для повного кола?

     

    21.09.2020 Робота та потужність електричного струму.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 7, стор. 25-27;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=ueDWRZUHMTI

    3) зробити тест join.naurok.ua, код доступу 6405941 (дедлайн 24.09.2020, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    22.09.2020 Заходи та засоби безпеки під час роботи з електричними пристроями.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 8, стор. 27-30;

    2) переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=WJQReRPm2Jchttps://www.youtube.com/watch?v=a3LavV8DOQ8

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке коротке замикання?

    3.2 Чи можна знімати провід з потерпілого за допомогою мокрої палиці або металевого стержня?

    3.3 Яке призначення і яка будова запобіжників? 

     

    23.09.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграфи 5-8, стор. 19-30;

    2) розв'язати задачі 1.36-1.38, стор. 31.

    Рекомендації щодо розв'язування задач:

    Потрібно скористатися законом Ома, а також звернути увагу на те, як розраховується повний опір при послідовному та паралельному з'єднаннях провідників.