Четвер, 28.03.2024, 11:07

Оптика

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Дистанційне навчання (2020-2021 н.р.)

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл.

    Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

    Відповіді на питання та розв'язування задач слід виконувати у робочих зошитах. Фото робіт пересилати мені на e-mail: bekhtir@ukr.net

    Квітень 2021

    01.04.2021 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) переглянути відеоролик Відбивання та заломлення світла

    2) зробити тест (у зошиті) 

     

    06.04.2021 (13.25-14.10, 6 урок)  Лабораторна робота № 10. Дослідження заломлення світла.

    Зверніть увагу!!! Урок відбудеться в GoogleMeet. О 13.25 перейти за посиланням https://meet.google.com/udh-gspb-esb

    Підписуйтесь реальними іменам  та прізвищами, а також вмикайте відеокамеру (мікрофон має бути вимкнений, його будете вмикати тільки коли потрібно буде щось спитати або відповісти), щоб було видно хто приєднується.

    203 група (фізика) заломлення світла

    06.04.2021 Лінзи. Побудова зображень у лінзах.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 37, стор. 141-143

    2) переглянути відеоролик ЛІНЗИ. ОПТИЧНА СИЛА ЛІНЗИ. ФОРМУЛА ЛІНЗИ

    3) дати письмові відповіді на такі питання:

    3.1 Які є види лінз?

    3.2 Які зображення може давати лінза?

    3.3 В однієї лінзи фокусна відстань дорівнює 20 см, в іншої — 0,5 м. Яка з них має більшу оптичну силу?

     

    08.04.2021 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) переглянути презентацію Побудова зображень, одержаних за допомогою лінз

    2) у зошиті побудувати зображення плоского предмета АВ, встановленого перпендикулярно до головної оптичної осі збираючої лінзи, якщо предмет знаходиться між фокусом та лінзою.

    3) у зошиті побудувати зображення плоского предмета АВ, встановленого перпендикулярно до головної оптичної осі збираючої лінзи, якщо предмет знаходиться від лінзи на подвійній фокусній відстані.

     

    12.04.2021 Формула тонкої лінзи.

    Завдання:

    1) переглянути приклад розв'язку задачі на стор. 148

    2) виконати тест join.naurok.ua, код доступу 8822372  (дедлайн 16.04.2021, підписуйтесь реальним ім'ям та прізвищем!)

     

    13.04.2021 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) переглянути відеоролик приклади розв'язку задач з оптики

    2) розв'язати задачі:

    2.1 Тонкий пучок світла падає з повітря на поверхню рідини під кутом 400 і заломлюється під кутом 240. При якому куті падіння світла кут заломлення буде 200?

    2.2 Відстань між свічкою і стіною 2 м. Коли між ними розмістили збиральну лінзу на відстані 40 см від свічки, то на стіні утворилось чітке зображення свічки. Визначити фокусну відстань лінзи. Яке зображення утворюється на стіні?

     

    13.04.2021 Лабораторна робота № 11. Вимірювання оптичної сили лінзи та системи лінз.

    Завдання:

    1. Перейти за посиланням опукла лінза. Ви повинні бачити таке зображення, як як на малюнку.

    2. Встановити такі радіуси кривизни лінзи: r= 20 см,  r= 15 см, а показник заломлення скла n2 = 1,5

    3. Користуючись симуляцією розрахувати фокусну відстань даної лінзи f та її оптичну силу. Зробити скріншот.

    4. Змінит радіуси кривизни лінзи та показник заломлення скла на такі, як Вам схочеться. Розрахувати для отриманої лінзи фокусну відстань та її оптичну силу. Зробити скріншот.

    5. У зошиті записати тему роботи, а також отримані дані. На основі виконаної роботи зробити висновки і також запистаи їх у зошиті.

    6. Фото цієї роботи у зошиті разом із скріншотами надіслати мені.

     

    15.04.2021 Оптичні системи. Кут зору.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 38, стор. 145-147

    2) переглянути відеоролик оптичні прилади

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Поясніть принцип роботи телескопа.

    3.2 Дійсне чи уявне зображення створює об’єктив мікроскопа?

    3.3 Які оптичні прилади ви знаєте? Для чого їх застосовують?

     

    19.04.2021 (14.20-15.05, 7 урок) Дисперсія світла. Спектроскоп.

    Зверніть увагу!!! Урок відбудеться в GoogleMeet. О 14.20 перейти за посиланням https://meet.google.com/ket-wwjp-koc

    Підписуйтесь реальними іменам  та прізвищами, а також вмикайте відеокамеру (мікрофон має бути вимкнений, його будете вмикати тільки коли потрібно буде щось спитати або відповісти), щоб було видно хто приєднується.

    203 група (фізика) дисперсія світла
     

    20.04.2021 Інтерференція світла.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 33, стор. 125-129;

    2) переглянути відеоролик: інтерференція

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1. що таке інтерференція?

    3.2. які хвилі називають когерентними?

    3.3. зобразіть схему досліду Юнга і поясніть його результати.

     

    20.04.2021 Дифракція світла.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 34, стор. 129-132;

    2) переглянути відеоролик: дифракція

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1. що таке дифракція?

    3.2. що таке дифракційна гратка і чим визначається її якість?

    3.3. що таке основні максимуми? яка їхня умова?

     

    22.04.2021 Поляризація світла.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 35, стор. 132-134;

    2) опрацювати презентацію поляризація й дисперсія світла

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1. як можна виявити поляризацію світла?

    3.2. про що свідчить явище поляризації світла?

     

    Лабораторний практикум.

    26.04.2021 Лабораторна робота № 12. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою нитяного маятника.

    Завдання:

    1. Переглянути відеоролики: Визначення прискорення вільного падіння (сили тяжіння) за допомогою математичного маятника ,    ЛР. ДОСЛІДЖЕННЯ КОЛИВАНЬ НИТЯНОГО МАЯТНИКА

    2. Опрацювати лабораторну роботу №8 "Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника", стор. 351-352.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням лабораторія маятників та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (лабораторія маятників).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.

     

    27.04.2021 Лабораторна робота № 13. Дослідження коливань пружинного маятника.

    Завдання:

    1. Опрацювати лабораторну роботу №9 "Дослідження коливань пружинного маятника", стор. 352-353.

    2. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    3. Перейти за посиланням маси і пружини та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (маси і пружини).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.

     

    27.04.2021 Лабораторна робота № 14. Визначення роздільної здатності людського ока. Колір, як його бачить людина.

    Завдання:

    1. Переглянути відеоролик: Будова ока людини. Акомодація ока. Оптична сила. Дефекти зору та способи їх рішення

    2. Записати в конспекті назву лабораторної роботи.

    3. Перейти за посиланням Колір, як його бачить людина та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (колір, що його бачить людина).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4. 

    • Визначте, який колір бачить людина для різних комбінацій червоного, зеленого і синього світла.
    • Опишіть колір світла, який може проходити через різні кольорові фільтри.

    5. Результати дослідів записати в зошит та зробити висновки по роботі.

     

    29.04.2021 Лабораторна робота № 15. Визначення довжини світлової хвилі.

    Завдання:

    Визначення довжини світлової хвилі. Заломлення світла

    1. Переглянути відеоролик: Визначення довжини світлової хвилі

    2. Записати в конспекті назву лабораторної роботи.

    3. Перейти за посиланням заломлення світла та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (заломлення світла).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4. Дослідіть заломлення світла на межі розділу двох середовищ з різними показниками заломлення. Подивіться, як зміна повітря з води на скло змінює кут. Грайте з призмами різної форми і робіть веселку.

    5. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.

     

    Березень 2021

    22.03.2021 Поширення світла в різних середовищах. Ефект Доплера.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 31, стор. 121-122.

    2) Переглянути відеоролик Ефект Доплера

    3)  Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 У чому сутність корпускулярно-хвильового дуалізму?

    3.2 Сформулюйте закони відбивання та заломлення світла. Наведіть формули.

    3.3 У чому полягає ефект Доплера?

     

    23.03.2021 Геометрична оптика як граничний випадок хвильової. Закони геометричної оптики.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 37, стор. 139-143

    2) ознаймитись з навчальним матеріалом за посиланням оптична система, правило знаків

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Сформулюйте закони геометричної оптики.

    3.2 Що таке повне внутрішнє відбивання?

    3.3 Де використовуються світловоди?

     

    23.03.2021 Відбивання світла. Закони відбивання світла.

    Завдання:

    1) опрацювати презентацію геометрична оптика

    2) переглянути відеоролик відбивання та заломлення світла

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Які явища відбуваються під час переходу світла з одного середовища в інше?

    3.2 Чи вийде світловий пучок з води у повітря, якщо кут падіння дорівнює 450, 600? Показник заломлення води 1,33.

     

    25.03.2021 Розв'язування задач.

    Завдання:

    Виконати тест join.naurok.ua, код доступу 3644775 (дедлайн 02.04.2021, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    30.03.2021 Заломлення світла. Закони заломлення світла.

    Завдання:

    1) опрацювати презентацію природа світла

    2) переглянути відео Дослідження заломлення світла

    3) розв'язати задачу:

    Тонкий пучок світла падає з повітря на поверхню рідини під кутом 400 і заломлюється під кутом 240. При якому куті падіння світла кут заломлення буде 200?

     

    30.03.2021 Повне відбивання світла.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 37, стор. 139-141

    2) переглянути відеоролик Заломлення світла на межі двох середовищ

    3) дати письмові відповіді на такі питання:

    3.1 Що таке повне внутрішнє відбивання?

    3.2 Де використовуються світловоди?

    3.3 Граничний кут повного відбивання для спирту становить 470. Визначте показник заломлення спирту.

     

    Січень 2021

    12.01.2021 Лабораторна робота №3. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №2 "Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників", стор. 344

    2) Записати у зошиті назву, мету та хід роботи (з електричними схемами, які зображені на малюнках 2 та 3).

    3) Перейти за посиланням лабораторія електрики та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія електрики. Постійний струм).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Складіть електричне коло з послідовним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 2 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання сили струму з амперметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    5) Складіть електричне коло з паралельним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 3 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання напруги з вольтметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    13.01.2021 Лабораторна робота № 4. Визначення ЕРС та внутрішнього опору джерела струму.

    Завдання:

    1) Виконати роботу, яка пропонується нижче. Зробити скріншоти екрану після виконання кожного завдання та надіслати їх мені на електронну пошту.

     

    14.01.2021 Лабораторна робота № 5. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №4 "Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра", стор. 345-347.

    2) Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    3) Перейти за посиланням електричне коло та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Коло з батареї і резистора).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Загляніть всередину резистора, щоб побачити, як він працює. Збільшіть напругу батареї, щоб зробити більше потік електронів через резистор. Збільшіть опір, щоб заблокувати потік електронів. Спостерігайте струм і те, як температура резистора змінюється.

    5) Дайте відповідь на такі питання:

    5.1 Що відбувається, коли ви збільшуєте опір резистора?

    5.2 Як змінюється сила струму через коло, швидкість синіх кульок, напруга батареї, температура резистора, а як змінюються зелені частинки в резисторі?

    5.3 Чому (або чому ні) відбуваються кожна з цих змін, як вони відбуваються?

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    19.01.2021 Лабораторна робота № 6. Дослідження властивостей напівпровідників p-типу та n-типу.

    Завдання:

    1) Переглянути відеоролик дослідження опору напівпровідників.

    2) Записати у зошиті назву лабораторної роботи.

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 1 сегмент. Розташуйте у ньому домішки p-типу. Встановіть величину напруги 2В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Вилучте домішки. Потім розташуйте в сегменті домішку n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть чим відрізняється напівпровідник p-типу від напівпровідника n-типу.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    20.01.2021 Лабораторна робота № 7. Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №5 "Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом", стор. 347-348

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи 

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 2 сегменти. В одному сегменті розташуйте домішки p-типу, а в другому n-типу. Встановіть величину напруги 3В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Поміняйте місцями домішки p-типу та n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть, як p-n перехід працює в напівпровідниковому діоді, що дозволяє струму проходити в одному напрямку і не проходити в протилежному.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    21.01.2021 Лабораторна робота № 8. Визначення електрохімічного еквіваленту речовини.

    Визначення електрохімічного еквіваленту речовини.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №6 "Вимірювання електрохімічного еквівалента міді", стор. 348-350.

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи, теоретичні відомості, а також хід роботи. Замалювати у зошиті схему, зображену на мал. 10, стор. 349.

    3) Переглянути відеоролик: Експериментальна робота: визначення електрохімічного еквіваленту міді.

    4) На основі даних, отриманих у цьому відеоролику, зробити необхідні розрахунки (алгоритм розрахунків та вимоги до них дивіться в кінці відео)

    5) Результати розрахунків записати в зошит. Зробити висновки по роботі. Фото зошита з оформленою лабораторною роботою надіслати викладачеві.

     

    Листопад 2020

    03.11.2020 Робота та потужність електричного струму.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 7, стор. 25-27;

    2) переглянути відеоролик: робота і потужність електричного струму

    3) 3) зробити тест join.naurok.ua, код доступу 1567354  (дедлайн 06.11.2020, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    04.11.2020 Заходи та засоби безпеки під час роботи з електричними пристроями.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 8, стор. 27-30;

    2) переглянути відеоролики: Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроямиКоротке замикання

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке коротке замикання?

    3.2 Чи можна знімати провід з потерпілого за допомогою мокрої палиці або металевого стержня?

    3.3 Яке призначення і яка будова запобіжників? 

     

    04.11.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграфи 5-8, стор. 19-30;

    2) розв'язати задачі 1.36-1.38, стор. 31.

    Рекомендації щодо розв'язування задач:

    Потрібно скористатися законом Ома, а також звернути увагу на те, як розраховується повний опір при послідовному та паралельному з'єднаннях провідників.

     

    10.11.2020 Електричний струм у металах. Надпровідність.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 9, стор. 34-38

    2) переглянути відеоролик: електричний струм у металах

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Чому у провіднику виникає опір електричному струму?

    3.2 Як залежить опір провідника від температури?

    3.3 У чому полягає явище надпровідності?

     

    11.11.2020 Електричний струм у напівпровідниках.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 10, стор. 38-43

    2) Переглянути відеоролик: струм у напівпровідниках

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Опишіть будову напівпровідників. Назвіть їхні основні властивості.

    3.2 Що називають електронною провідністю? Дірковою провідністю?

    3.3 Що таке p-n-перехід?

     

    11.11.2020 Електричний струм у електролітах. Електролітична дисоціація.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 11, стор. 43-45

    2) переглянути відеоролик: Струм в електролітах

    3) виконати тест join.naurok.ua, код доступу 5031516 (дедлайн 13.11.2020, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    17.11.2020 Електричний струм у газах. Електричний струм у вакуумі.

    Завдання:

    1) прочитати параграфи 12-13, стор. 45-50

    2) переглянути відеоролики: Електричний струм у газах,  Електричний струм у вакуумі

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Чому за звичайних умов гази є дієлектриками?

    3.2 Які ви знаєте види газових розрядів?

    3.3 Який газ називають вакуумом?

     

    18.11.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    Пройти вікторину за посиланням: електричне поле та електричний струм, код доступу 66616632 (дедлайн 20.11.2020, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    18.11.2020 Контрольна робота №2 за темою "Електричне поле та електричний струм"

    Завдання:

     

    Жовтень 2020

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика (рівень стандарту, за навч. програмою авт. колективу під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / В.Д.Сиротюк. - Київ: Генеза, 2018. - 256 с.: ил..

    Скачати можна за посиланням: http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-fizika-sirotjuk-2018.pdf

     

    17.10.2020 Механічні властивості твердих тіл. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 47, стор. 183-188;

    2) розв'язати задачі №№ 508-509, стор. 190.

     

    17.10.2020 Контрольна робота № 1 за темою "Основи термодинаміки. Властивості твердих тіл, рідин та газів"

    Виконати тест join.naurok.ua, код 5522481 (дедлайн 31.10.2020, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл.

    Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

    Відповіді на питання та розв'язування задач слід виконувати у робочих зошитах. Фото робіт пересилати мені на e-mail: bekhtir@ukr.net

    27.10.2020 Електроємність. Конденсатор. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 4, стор. 12-16;

    2) переглянути відеоролик: Електроємність. Конденсатори

    3) розв'язати задачі № 1.8 - 1.10, стор. 18.

    Рекомендації щодо розв'язування задач:

    Для розв'язку задачі № 1.8 потрібно скористатися формулою, що міститься на стор. 13 підручника.

    У задачі № 1.9 користуючись формулою q = C*U, потрібно визначити на яку величину заряду (q) разрахований даний конденсатор, а потім порівняти отриману величину із вказаним у задачі зарядом. Необхідно пФ (пікофарад) та нКл (нанокулон) перевести у СІ , тобто у Ф (форад) та Кл (кулон).

     Користуючись формулою U=q/C потрібно розв'язувати задачу № 1.10, також не забудьте мкФ (мікрофарад) перевести у Ф (фарад), а мКл (мілікулон) у Кл (кулон).

     

    28.10.2020 Електричний струм. Електричне коло. З'єднання провідників.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 5, стор. 19-22;

    2) переглянути відеоролик: Постійний електричний струм. Паралельне і послідовне з'єднання провідників

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Які є види електричного струму?

    3.2 Запишіть закони послідовного і паралельного з'єднання провідників.

    3.3 Чому опір амперметра має бути малий, а опір вольтметра - великий?

     

    28.10.2020 Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. Правило Кірхгофа.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 6, стор. 22-25;

    2) переглянути відеоролики: Закон Ома для повного колаПравило Кірхгофа

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке електрорушійна сила?

    3.2 Сформулюйте закон Ома для повного кола.

    3.3 Від чого залежить знак ЕРС  у законі Ома для повного кола?

     

    Карантин. Весна 2020.

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл. Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

     

    12.03.2020 Тема 1: "Дисперсія світла".

    Завдання:

    1) прочитати параграф 32, стор. 123-125;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=QTSEfssgwZw

    3) зробити тест  join.naurok.ua, код 361101 (дедлайн 03.04.2020!)

    4) дати письмову відповідь на такі питання:

    1. опишіть досліди І.Ньютона щодо встановлення спектрального складу світла

    2. назвіть сім спектральних кольорів

    3. дайте означення дисперсії світла. Яке природне явище пов'язане з дисперсією?

     

    13.03.2020 Тема 2: "Інтерференція світла"

    Завдання:

    1) прочитати параграф 33, стор. 125-129;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=_kf7guE1AMw&t=8s

    3) зробити тест  join.naurok.ua, код 735619 (дедлайн 03.04.2020!)

    4) дати письмову відповідь на такі питання:

    1. що таке інтерференція?

    2. які хвилі називають когерентними?

    3. зобразіть схему досліду Юнга і поясніть його результати.

     

    23.03.2020 Тема 3: "Дифракція світла"

    Завдання:

    1) прочитати параграф 34, стор. 129-132;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=vMdn-s6OelQ

    3) зробити тест  join.naurok.ua, код 969929 (дедлайн 03.04.2020!)

    4) дати письмову відповідь на такі питання:

    1. що таке дифракція?

    2. що таке дифракційна гратка і чим визначається її якість?

    3. що таке основні максимуми? яка їхня умова?

     

    25.03.2020, 27.03.2020 Тема 4: "Поляризація світла (25.03.2020). Розв'язування задач (27.03.2020)"

    Завдання:

    1) прочитати параграф 35, стор. 132-134;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=1PK__XxPmmE

    3) зробити тест  join.naurok.ua, код 295563 (дедлайн 03.04.2020!)

    4) дати письмову відповідь на такі питання:

    1. як можна виявити поляризацію світла?

    2. про що свідчить явище поляризації світла?

    5) розв'язати задачі № 2.86 - 2.88, стор. 137.

     

    27.03.2020,30.03.2020 Тема 5: "Основні фотометричні величини (27.03.2020). Розв'язування задач (30.03.2020)"

    Завдання:

    1) прочитати параграф 36, стор. 134-136;

    2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=eA3RuDDSpN8

    3) зробити тест  join.naurok.ua, код 984474 (дедлайн 03.04.2020!)

    4) дати письмову відповідь на такі питання:

    1. які фотометричні величини ви знаєте?

    2. сформулюйте означення фотометричних величин.

    5) розв'язати задачі № 2.92 - 2.94, стор. 138.

     

    31.03.2020, 01.04.2020 (2 год.), 03.04.2020  Тема 6: "Геометрична оптика як граничний випадок хвильової (31.03.2020). Закони геометричної оптики (01.04.2020). Оптичні прилади та їх застосування (01.04.2020). Розв'язування задач (03.04.2020)"

    Завдання:

    1) прочитати параграфи 37-38, стор. 139-147;

    2) переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=0ZC2VglEBLYhttp://iroptika.at.ua/index/teleskopichni_sistemi/0-14http://iroptika.at.ua/news/optichni_priladi/2019-03-19-23

    3) зробити тест  join.naurok.ua, код 634150 (дедлайн 03.04.2020!)

    4) дати письмову відповідь на такі питання:

    1. що являє собою явище повного внутрішнього відбивання світла?

    2. сформулюйте основні закони геометричної оптики.

    3. які оптичні прилади ви знаєте і де їх використовують?

    5) розв'язати задачі № 2.120 - 2.122, стор. 148.

     

    03.04.2020 (2 год.)  Захист учнівських проєктів.

    Підготувати реферат на одну з тем (за вибором):  

    1. Підзорна труба: історія створення, будова, принцип дії.

    2. Чому мильні бульбашки є різнокольоровими.

    3. Навіщо пішоходу на одязі світловідбиваючі поверхні. Як такі поверхні використовують автомобілісти.

    Обсяг реферату не повинен перевищувати 3-х сторінок формату А4 набраних шрифтом TimesNewRoman 14pt.

     

    ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ

     

    06.04.2020 Лабораторна робота № 1. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою нитяного маятника.

    1. Переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=VRC4LTH_Q6U ,    https://www.youtube.com/watch?v=jia7O_xTtFI

    2. Опрацювати лабораторну роботу №8 "Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника", стор. 351-352.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням https://phet.colorado.edu/uk/simulation/pendulum-lab та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (лабораторія маятників).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.

     

     

    08.04.2020 Лабораторна робота № 2. Дослідження коливань пружинного маятника.

    1. Переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=GLPq9LFmySc

    2. Опрацювати лабораторну роботу №9 "Дослідження коливань пружинного маятника", стор. 352-353.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням https://phet.colorado.edu/uk/simulation/masses-and-springs та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (маси і пружини).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.

     

     

    08.04.2020 Лабораторна робота № 3. Визначення роздільної здатності людського ока. Колір, що його бачить людина.

    1. Переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=JnwSdQT14wo

    2. Записати в конспекті назву лабораторної роботи.

    3. Перейти за посиланням https://phet.colorado.edu/uk/simulation/color-vision та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (колір, що його бачить людина).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче. var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }