Четвер, 21.11.2024, 11:04

Оптика

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Дистанційне навчання (2021 рік)

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл. Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

    Вересень 2021

    27.09.2021 Радіоактивність. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 45, стор. 176-179

    2) Переглянути відеоролик: Ядерна фізика. Радіоактивність.

    3) Розв'язати задачі № 3.48-3.49, стор. 196.

     

    Квітень 2021

    05.04.2021 Приймачі випромінювання. Класифікація та принцип роботи.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 17, стор. 272-273

    2) переглянути презентацію датчики температури 

    3) ознайомитись з ниженаведеним матеріалом та зробити короткий конспект

    Фотоприймач – це пристрій, призначений для перетворення оптичного сигналу в електричний.

    Фотоприймачі поділяються на 2 основні класи – фотонні та теплові.

    Фотонні приймачі – їх принцип дії базується на використанні внутрішнього та зовнішнього фотоефекта.

    Зовнішній фотоефект – це випускання електронів з поверхні фоточутливого шару під дією падаючого потоку випромінювання. З моменту поглинання кванта енергії до випускання електрона проходить менше 10-12 с, тому приймачі на основі зовнішнього фотоефекта є швидкодіючими.

    Внутрішній фотоефект – полягає в тому, що деякі речовини під дією поглиненої енергії випромінювання змінюють свою провідність за рахунок переходу електронів у вільний стан. Вільні електрони починають брати участь у переносі зарядів, при цьому провідність речовини збільшується значно більше ніж при нагріванні.

    Фотонні приймачі є селективними, оскільки фотоефект залежить від довжини хвилі падаючого випромінювання.

    До фотонних фотоприймачів належать фотоелементи, фотоелектронні помножувачі, фотодіоди, фоторезистори, фототранзистори. Останнім часом в оптоелектроніці крім фотодіодів звичайної конфігурації використовують фотодіоди сполучені з світловодами.

    Теплові приймачі – їх принцип дії базується на тому, що чутливий елемент перетворює енергію випромінювання в теплову, тобто енергія поглинутих квантів передається атомам (молекулам), які починають швидше рухатися. Підвищення температури або поява градієнту температури в речовині приймача випромінювання є причиною появи таких ефектів, які можна використовувати для оцінки величини оптичного сигналу. Наприклад, залежність поляризації кристалів від температури. Такі приймачі неселективні, тобто їх чутливість постійна в широкому діапазоні довжин хвиль. До теплових приймачів належать: термоелементи, болометри, піроелектричні приймачі.

    Фотоматеріали – це фотоплівки та фотопластинки, світлочутливим елементом більшості є монокристали галогенидів срібла, розміри цих монокристалів не повинні перевищувати 5 мкм. Фотоматеріали для фіксування кольорових зображень складаються з декількох емульсійних шарів, різних за спектральною чутливістю. Нині фотоплівки та фотопластинки застосовуються досить рідко.

     

    05.04.2021 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) Зробити тест join.naurok.ua, код доступу 8537246 (дедлайн 09.04.2021, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    06.04.2021 (10.20-11.05, 3 урок) Дослідження тіл Сонячної системи та Всесвіту за допомогою космічних апаратів.

    Зверніть увагу!!! Урок відбудеться в GoogleMeet. О 10.20 перейти за посиланням https://meet.google.com/vzd-hdte-uwz

    Підписуйтесь реальними іменам  та прізвищами, а також вмикайте відеокамеру (мікрофон має бути вимкнений, його будете вмикати тільки коли потрібно буде щось спитати або відповісти), щоб було видно хто приєднується.

    304 група (астрономія) дослідження тіл Сонячної системи
     

    06.04.2021 Контрольна робота № 3 за темою: "Методи та засоби фізичних і астрономічних досліджень".

    Завдання:

    Виконати тест join.naurok.ua, код доступа 2194581 (дедлайн 14.04.2021, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    12.04.2021 Будова сонячної атмосфери. Прояви сонячної активності та їхній вплив на Землю.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 19, стор. 283-288

    2) переглянути відео: Сонце

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 З яких оболонок складається атмосфера Сонця?

    3.2 Чому сонячні плями темніші, ніж фотосфера?

    3.3 Що таке сонячний вітер? Як він виникає?

     

    12.04.2021 Основні характеристики зір.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 20, стор. 288-290

    2) переглянути відео Зорі. Класифікація зірок та як вони народжуються

    3) зробити історичний огляд питання про те, як астрономи визначали абсолютну зоряну величину.

     

    13.04.2021 Температура та розміри зір. Зорі та їхня класифікація.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 21, стор. 290-294

    2) дати письмову відповідь на такі питання:

    2.1 За яким принципом здійснюється спектральна класифікація зір?

    2.2 Від чого залежать кольори зір?

     

    14.04.2021 Звичайні зорі. Подвійні зорі. Фізично-змінні зорі. Планетні системи інших зір.

    Завдання:

    1) опрацювати матеріал інтерактивного додатку

    2) описати методи, за допомогою яких визначають вид подвійних зір.

     

    19.04.2021 Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні діри.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 23, стор. 299-303

    2) Переглянути відеоролик Утворення та еволюція зір

    3) Опишіть механізм радіовипромінювання пульсара.

     

    19.04.2021 (12.30-13.15, 5 урок) Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Походження й еволюція Всесвіту.

    Зверніть увагу!!! Урок відбудеться в GoogleMeet. О 12.30 перейти за посиланням https://meet.google.com/mog-wcvs-sok

    Підписуйтесь реальними іменам  та прізвищами, а також вмикайте відеокамеру (мікрофон має бути вимкнений, його будете вмикати тільки коли потрібно буде щось спитати або відповісти), щоб було видно хто приєднується.

    304 група (астрономія) еволюція Сонячної системи
     

    20.04.2021 Білі карлики.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 22, стор. 294-298

    2) Переглянути відеоролик білі карлики

    3) Зробити тест для самоперевірки  Зорі. Еволюція зір

     

    21.04.2021 Тестова робота № 3 за темою: "Зорі та їх еволюція".

    Завдання:

    Зробити тест join.naurok.ua, код доступу 9306216  (дедлайн 27.04.2021, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    21.04.2021 Людина у Всесвіті. Антропний принцип.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 31, стор. 330-333

    2) виконати тест для самоконтролю за посиланням Життя у Всесвіті

     

    23.04.2021 Ймовірність життя на інших планетах. Формула Дрейка.

    Завдання:

    1) ознайомитися з відеоматеріалом за посиланням Пошук планет за межами нашої сонячної системи

    2) переглянути відеоролик Чи є життя поза Землею?

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 На яких планетах Сонячної системи вчені передбачають можливість існування життя?

    3.2 Чому формула Дрейка дає значну невизначеність в оцінці кількості цивілізацій у Галактиці, готових до контакту з нами?

    3.3 Що таке Мультивсесвіт?

     

    26.04.2021 Пошук життя за межами Землі. Питання існування інших Всесвітів. Мультивсесвіт.

    Завдання:

    1. Переглянути відео Земля: створити планету (National Geographic Cannel)

    2.Опрацювати такі питання:

    1) Яке випромінювання з космосу свідчить про Великий Вибух?

    2) З якої події почалося розширення Всесвіту?

    3) Яку роль відіграють космічні катастрофи в еволюції життя на Землі?

     

    26.04.2021 Тестова робота № 4 за темою: "Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті".

    Завдання:

    Виконати тест join.naurok.ua, код доступу 9747381  (дедлайн 30.04.2021, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    27.04.2021 (12.30-13.15, 5 урок) Зоряні скупчення та асоціації. Туманності.

    Зверніть увагу!!! Урок відбудеться в GoogleMeet. О 13.25 перейти за посиланням https://meet.google.com/cgo-vuts-sgw

    Підписуйтесь реальними іменам  та прізвищами, а також вмикайте відеокамеру (мікрофон має бути вимкнений, його будете вмикати тільки коли потрібно буде щось спитати або відповісти), щоб було видно хто приєднується.

    304 група (астрономія) Зорі
     

    27.04.2021 Наша Галактика. Молочний шлях.

    Завдання:

    1) опрацювати навчальний матеріал використовуючи інтерактивний додаток за посиланням Молочний Шлях. Будова Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності

    2) пройти тест для самоконтролю Тест. Наша галактика

     

    28.04.2021 Захист навчальних проєктів.

    Підготувати реферат або презентацію на одну із нижчезапропонованих тем:

    1. Дослідження тіл Сонячної системи за допомогою пілотованих космічних апаратів

    2. Космічна місія "Розетта"

    3. Сучасні космічні обсерваторії

     

    28.04.2021 Захист навчальних проєктів.

    Підготувати доповідь до реферату або презентації за вищевказаними темами.

     

    28.04.2021 Будова Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 24, стор.  303-306

    2) дати характеристику різним видам галактик

     

    30.04.2021 Підсистеми Галактики та її спіральна структура. Надмасивна чорна діра в центрі галактики.

    Завдання:

    1) переглянути відеоролик: Як ми знайшли чорну діру в центрі галактики Чумацький шлях?

    2) виконати тест join.naurok.ua, код доступу 9238947 (дедлайн 05.04.2021, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    Березень 2021

    23.03.2021 Принцип роботи та будова оптичного телескопа.

    Завдання:

    1. Прочитати параграф 16, стор. 267-272.

    2. Переглянути відеоролик: Телескопічні системи

    3. Дослідіть, які астрономічні обсерваторії працювали і працюють на території України (оформити у вигляді інформаційного повідомлення).

     

    23.03.2021 Принцип дії та будова радіотелескопа.

    Завдання:

    1. Повторити параграфи 15-16, стор.265-272.

    2. Прочитати параграф 17, стор. 272-276.

    3. Зробити тест join.naurok.ua, код доступу 3975848 (дедлайн 02.04.2021, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    30.03.2021 Принцип роботи детекторів нейтрино та гравітаційних хвиль.

    Завдання:

    1) Опрацювати теоретичний матеріал на інтерактивному ресурсі за посиланням Найпоширеніші типи детекторів гравітаційних хвиль

    2) Переглянути відео Яким бачить космос телескоп Габл

    3) Пройти тест для самоконтролю .

     

    30.03.2021 Сучасні наземні телескопи.

    Завдання:

    1) опрацювати матеріал за посиланням Флагман європейської астрономії

    2) ознайомитись з матеріалом за посиланням Найбільша підземна обсерваторія та перший радіотелескоп

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Які основні завдання розв'язують в астрономії за допомогою телескопів?

    3.2 Чим відрізняються: оптичні телескопи від радіотелескопів; радіоінтерферометр від радіотелескопа?

     

    Січень 2021

    13.01.2021 Небесні світила й небесна сфера. Сузір'я.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 1 (розділ астрономія), стор. 202-206

    2) переглянути відеоролик: Сузір'я літнього неба

    3) зробити тест join.naurok.ua, код доступу 3496328 (дедлайн 21.09.2021, доступна тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)

     

    14.01.2021 Небесні координати.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 2, стор. 206-209

    2) переглянути відеоролик: небесні координати

    3) законспектувати основні визначення, наведені у цьому параграфі:

    - висота світила h

    - азимут світила А

    - екваторіальна система коорднат

    - схилення світила 

    - точки весняного та осіннього рівнодення

    - пряме піднесення світила

    - годинний кут

    - зоряний атлас

    - екліптика

    - зоряний час

    - зоряна доба

     

    20.01.2021 Видимі рухи Сонця та планет.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 3, стор. 209-214

    2) Переглянути відеоролик: Видимий рух Сонця, Місяця і планет

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що розуміють під конфігураціями планет? У якій з конфігурацій можуть бути верхні й нижні планети?

    3.2 Що таке сидеричний період обертання планети?

    3.3 Що називається синодичним періодом обертання планети?

     

    21.01.2021 Закони Кеплера та їх зв'язок із законами Ньютона.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 4, стор. 215-216

    2) Виконати тест join.naurok.ua, код доступу 1388449 (дедлайн 23.01.2021, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

     

    Листопад 2020

    04.11.2020 Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

    Завдання:

    1. Повторити параграфи 44-49, стор. 173-194

    2. Переглянути приклади розв'язку задач на стор. 194-195.

    3. Розв'язати задачі №№ 3.49-3.51, стор. 196.

     

    Жовтень 2020

    17.10.2020 Елементарні частинки.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 49, стор. 190-194.

    2) Переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=d3EO2orECvw

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке кварк?

    3.2 Що таке космічне випромінювання?

    3.3 Які методи реєстрації елементарних частинок ви знаєте?

     

    28.10.2020 Елементарні частинки. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграф 49, стор. 190-194.

    2) Зробити тест  join.naurok.ua, код доступу 2043322 (дедлайн 30.10.2020, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    Вересень 2020

    Тема 1: "Атомна та ядерна фізика"

    16.09.2020 Радіоактивність. Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 45, стор. 176-179

    2) Переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=yncuPJOCAmU

    3) Розв'язати задачі № 3.48-3.49, стор. 196.

     

    23.09.2020 Лабораторна робота № 1. Моделювання радіоактивного розпаду.

    1. Записати в зошиті тему та мету даної лабораторної роботи 

    Тема: Моделювання радіоактивного розпаду

    Мета: Експериментально дослідити процес поділу ядер, механізм ланцюгової реакції та принцип роботи ядерного реактора.

    2. Натиснути на малюнок нижче і перейти на симулятор "Ядерні реакції" 


     

    3. Зробити експерименти на кожній вкладці:

    3.1 поділ: одне ядро (для того, щоб почати поділ ядра натисніть на червону кнопку на пістолетику)

    3.2 ланцюгова реакція (почніть ланцюгову реакцію або введіть нерадіоактивні ізотопи для її запобігання)

    3.3 ядерний реактор (управляйте виробництвом енергії в ядерному реакторі)

    4. Напишіть рівняння альфа-розпаду для урану235

    5. Напишіть рівняння бета-розпаду для урану235

    6. Поясніть як відбувається ланцюгова реакція.

    7. Напишіть висновки по виконаній роботі.