П`ятниця, 17.05.2024, 12:05

Оптика

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Дистанційне навчання

    (2021 рік)

    Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019. - 368 с.: іл. Скачати можна за посиланням: 11-klas-fizika-astronomiia-syrotuk-2019.pdf

    Відповіді на питання та розв'язування задач, а також лабораторні роботи, які виконуються за допомогою симулятора, слід писати у робочих зошитах. Фото робіт пересилати мені на e-mail: bekhtir@ukr.net

    Вересень 2021

    27.09.2021 Електроємність. Електроємність плоского конденсатора. З'єднання конденсаторів. Енергія електричного поля.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 4, стор. 12-16;

    2) переглянути відеоролик: Електроємність. Конденсатори

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке електроємність провідника? Від чого вона залежить? Як вона визначається?

    3.2 Який конденсатор називають плоским?

    3.3 Як визначають електроємність конденсаторів, з'єднаних паралельно?

     

    Січень 2021

    12.01.2021 Лабораторна робота № 1. Визначення енергії зарядженого конденсатора та його ємності.

    1. Переглянути відеоролик: Ємність конденсатора

    2. Опрацювати лабораторну роботу №1 "Визначення ємності та енергії зарядженого конденсатора", стор. 343-344.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням Лабораторія конденсаторів та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія конденсаторів. Основи).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Дізнайтеся, як працює конденсатор!  Перейдіть на вкладку "Ємність". Змініть розмір пластин і відстань між ними. Змініть напругу і подивіться на плати. Перегляньте електричне поле та вимірюйте напругу. Результати запишіть у зошит. Зробіть скріншоти своєї роботи та надішліть їх мені разом із фото цієї роботи у зошиті.

    6. Перейдіть на вкадку "Лампочка". Підключіть заряджений конденсатор до лампи та спостерігайте за розрядженням контуру RC.

    7. 

    • Поясніть співвідношення між напругою, зарядом, енергією, що зберігається, та ємністю.
    • Передбачте, як змінюється ємність, коли змінюється площа пластини або відстань між пластинами.
    • Опишіть, як заряд проходить з конденсатора в лампочку

    8. На основі виконаної роботи зробіть висновки та запишіть їх у зошит.

     

    14.01.2021 Лабораторна робота № 2. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №2 "Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників", стор. 344

    2) Записати у зошиті назву, мету та хід роботи (з електричними схемами, які зображені на малюнках 2 та 3).

    3) Перейти за посиланням лабораторія електрики та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія електрики. Постійний струм).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Складіть електричне коло з послідовним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 2 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання сили струму з амперметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    5) Складіть електричне коло з паралельним з'єднанням резисторів (за схемою, зображеною на мал. 3 у підручнику, стор. 344), встановіть опори резисторів R1=5 Ом та R2=10 Ом. Замкніть коло перемикачем і зніміть показання напруги з вольтметра. Отримані дані запишіть у зошит. Зробіть скріншот екрану та надішліть мені разом із звітом по цій лабораторній роботі.

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    15.01.2021 Лабораторна робота № 3. Визначення ЕРС та внутрішнього опору джерела струму.

    Завдання:

    1) Виконати роботу, яка пропонується нижче. Зробити скріншоти екрану після виконання кожного завдання та надіслати їх мені на електронну пошту.

     

    16.01.2021 Лабораторна робота № 4. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №4 "Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра", стор. 345-347.

    2) Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    3) Перейти за посиланням електричне коло та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Коло з батареї і резистора).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Загляніть всередину резистора, щоб побачити, як він працює. Збільшіть напругу батареї, щоб зробити більше потік електронів через резистор. Збільшіть опір, щоб заблокувати потік електронів. Спостерігайте струм і те, як температура резистора змінюється.

    5) Дайте відповідь на такі питання:

    5.1 Що відбувається, коли ви збільшуєте опір резистора?

    5.2 Як змінюється сила струму через коло, швидкість синіх кульок, напруга батареї, температура резистора, а як змінюються зелені частинки в резисторі?

    5.3 Чому (або чому ні) відбуваються кожна з цих змін, як вони відбуваються?

    6) Зробіть висновки по виконаній роботі.

     

    19.01.2021 Лабораторна робота № 5. Дослідження властивостей напівпровідників p-типу та n-типу.

    Завдання:

    1) Переглянути відеоролик дослідження опору напівпровідників.

    2) Записати у зошиті назву лабораторної роботи.

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 1 сегмент. Розташуйте у ньому домішки p-типу. Встановіть величину напруги 2В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Вилучте домішки. Потім розташуйте в сегменті домішку n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть чим відрізняється напівпровідник p-типу від напівпровідника n-типу.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    21.01.2021 Лабораторна робота № 6. Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом.

    Завдання:

    1) Опрацювати лабораторну роботу №5 "Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом", стор. 347-348

    2) Записати у зошиті назву та мету роботи 

    3) Перейти за посиланням напівпровідники та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Напівпровідники).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    4) Ввімкніть 2 сегменти. В одному сегменті розташуйте домішки p-типу, а в другому n-типу. Встановіть величину напруги 3В. Спостерігайте за положенням електронів та енергією. Опишіть в зошиті те, що Ви спостерігаєте в цій симуляції. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    5) Поміняйте місцями домішки p-типу та n-типу. Величину напруги не змінюйте. Зверніть увагу, як змінюється положення електронів та енергія. Опишіть в зошиті, що змінилося. Зробіть скріншот екрану та збережіть його.

    6) Поясніть, як p-n перехід працює в напівпровідниковому діоді, що дозволяє струму проходити в одному напрямку і не проходити в протилежному.

    7) Зробіть висновки на основі виконаної роботи. Фото роботи разом зі скріншотами надішліть мені.

     

    22.01.2021 Лабораторна робота №7. Визначення енергії зарядженого конденсатора та його ємності.

    1. Переглянути відеоролик: Ємність конденсатора

    2. Опрацювати лабораторну роботу №1 "Визначення ємності та енергії зарядженого конденсатора", стор. 343-344.

    3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.

    4. Перейти за посиланням Лабораторія конденсаторів та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Лабораторія конденсаторів. Основи).

    Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.

    5. Дізнайтеся, як працює конденсатор!  Перейдіть на вкладку "Ємність". Змініть розмір пластин і відстань між ними. Змініть напругу і подивіться на плати. Перегляньте електричне поле та вимірюйте напругу. Результати запишіть у зошит. Зробіть скріншоти своєї роботи та надішліть їх мені азом із фото цієї роботи у зошиті.

    6. Перейдіть на вкадку "Лампочка". Підключіть заряджений конденсатор до лампи та спостерігайте за розрядженням контуру RC.

    7. 

    • Поясніть співвідношення між напругою, зарядом, енергією, що зберігається, та ємністю.
    • Передбачте, як змінюється ємність, коли змінюється площа пластини або відстань між пластинами.
    • Опишіть, як заряд проходить з конденсатора в лампочку

    8. На основі виконаної роботи зробіть висновки та запишіть їх у зошит.

     

    Листопад 2020

    02.11.2020 Електричний струм у електролітах. Електролітична дисоціація.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 11, стор. 43-45

    2) переглянути відеоролик: Струм в електролітах

    3) виконати тест join.naurok.ua, код доступу 5058670  (дедлайн 06.11.2020, доступна тільки одна спроба, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    09.11.2020 Електричний струм у газах. Електричний струм у вакуумі.

    Завдання:

    1) прочитати параграфи 12-13, стор. 45-50

    2) переглянути відеоролики: Електричний струм у газах,  Електричний струм у вакуумі

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Чому за звичайних умов гази є дієлектриками?

    3.2 Які ви знаєте види газових розрядів?

    3.3 Який газ називають вакуумом?

     

    16.11.2020 Електричне поле та електричний струм. Розв'язування задач.

    Завдання:

    Пройти вікторину за посиланням: електричне поле та електричний струм, код доступу 10878936 (дедлайн 20.11.2020, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)

     

    Жовтень 2020

    26.10.2020 Електричний струм у напівпровідниках.

    Завдання:

    1) Прочитати параграф 10, стор. 38-43

    2) Переглянути відеоролик: струм у напівпровідниках

    3) Дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Опишіть будову напівпровідників. Назвіть їхні основні властивості.

    3.2 Що називають електронною провідністю? Дірковою провідністю?

    3.3 Що таке p-n-перехід?

     

    Вересень 2020

    Тема 1. "Електродинаміка. Електричне поле та електричний струм"

    14.09.2020 Електроємність. Електроємність плоского конденсатора. З'єднання конденсаторів. Енергія електричного поля.

    Завдання:

    1) прочитати параграф 4, стор. 12-16;

    2) переглянути відеоролик: Електроємність. Конденсатори

    3) дати письмову відповідь на такі питання:

    3.1 Що таке електроємність провідника? Від чого вона залежить? Як вона визначається?

    3.2 Який конденсатор називають плоским?

    3.3 Як визначають електроємність конденсаторів, з'єднаних паралельно?

     

    21.09.2020 Розв'язування задач.

    Завдання:

    1) повторити параграф 4, стор. 12-16;

    2) розв'язати задачі № 1.8 - 1.10, стор. 18.

    Рекомендації щодо розв'язування задач:

    Для розв'язку задачі № 1.8 потрібно скористатися формулою, що міститься на стор. 13 підручника.

    У задачі № 1.9 користуючись формулою q = C*U, потрібно визначити на яку величину заряду (q) разрахований даний конденсатор, а потім порівняти отриману величину із вказаним у задачі зарядом. Необхідно пФ (пікофарад) та нКл (нанокулон) перевести у СІ , тобто у Ф (форад) та Кл (кулон).

     Користуючись формулою U=q/C потрібно розв'язувати задачу № 1.10, також не забудьте мкФ (мікрофарад) перевести у Ф (фарад), а мКл (мілікулон) у Кл (кулон).