Дистанційне навчання
(2021 рік)
Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика (рівень стандарту, за навч. програмою авт. колективу під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / В.Д.Сиротюк. - Київ: Генеза, 2018. - 256 с.: ил..
Скачати можна за посиланням: http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-fizika-sirotjuk-2018.pdf
Відповіді на питання та розв'язування задач, а також лабораторні роботи, які виконуються за допомогою симулятора, слід писати у робочих зошитах. Фото робіт пересилати мені на e-mail: bekhtir@ukr.net
Вересень 2021
23.09.2021 Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість.
Завдання:
1) прочитати параграф 6, стор. 16-18
2) дати письмову відповідь на такі питання:
2.1 Який рух називають рівномірним прямолінійним?
2.2 Що таке швидкість руху тіла?
2.3 Що таке рівняння руху?
Березень 2021
05.03.2021 Температура. Температурна шкала Кельвіна.
Завдання:
1) прочитати параграф 37, стор. 148-150
2) переглянути відеоролик: Температура. Термодинамічна шкала температур Кельвіна
3) зробити тест join.naurok.ua, код доступу 9002355 (дедлайн 12.03.2021, вказуйте свої реальні ім'я та прізвище!)
10.03.2021 Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси.
Завдання:
1) прочитати параграф 38, стор. 150-152;
2) переглянути відеоролик: Ізопроцеси
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 Як пов'язані тиск і об'єм газу при ізотермічному процесі?
3.2 У чому полягає суть закону Гей-Люссака?
3.3 Сформулюйте закон Шарля.
12.03.2021 Лабораторна робота № 9. Дослідження одного з ізопроцесів (ізотермічного процесу).
Завдання:
1. Переглянути відеоролик: Дослідне підтвердження закону Бойля-Маріотта
2. Записати в конспекті назву лабораторної роботи.
3. Перейти за посиланням ізопроцеси та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (властивості газів).
Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.
4. Накачайте молекули газу в ящик і подивиться, що відбувається, коли ви зміните об'єм, додавайте або змінюйте тепло, змінюйте інші параметри. Виміряйте температуру і тиск, і дізнайтеся, як змінюються властивості газу з кожною зміною. Дослідіть гістограми кінетичної енергії і швидкості для легких і важких частинок. Дослідіть дифузію і визначте, як концентрація, температура, маса і радіус впливають на дифузію. Зробіть скріншоти при виконанні даної роботи та надішліть їх мені разом із фото зошита.
5. Результати дослідів записати в зошит та зробити висновки по роботі.
19.03.2021 Розв'язування задач.
Завдання:
1) переглянути приклади розв'язку задач на стор. 152-153
2) розв'язати задачі № 387-390, стор. 154
23.03.2021 Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.
Завдання:
Виконати тест join.naurok.ua, код доступу 8782398 (підписуйтесь своїми реальними ім'ям та прізвищем, дедлайн 01.04.2021!)
26.03.2021 Контрольна робота № 4 з теми: "Основи МКТ"
Завдання:
Виконати у зошиті дану контрольну роботу та надіслати викладачеві на e-mail: bekhtir@ukr.net
30.03.2021 Підсумкове заняття
Шановні учні!
Сьогодні у Вас останній урок з фізики у цьому навчальному році.
За результатами Вашої роботи в семестрі та році я виставлю Вам семестрові та річні оцінки. Буду враховувати і Вашу роботу на уроках фізики коли ми вчилися у звичайному режимі, і оцінки за контрольні та лабораторні роботи, які Ви писали в зошитах, а також результати Вашої роботи під час дистанційного навчання. Оцінки в журнал буду виставляти в п'ятницю (02.04.2021), тому будуть розглянуті та враховані тільки ті роботи, які Ви надішлите до 01.04.2021. У разі відсутності робіт за дистанційне навчання в журнал будуть виставлені двійки за невиконані обов'язкові роботи (до них належать контрольні та лабораторні роботи), і відповідно ці оцінки вплинуть на оцінку за семестр та за рік.
Бажаю Вам успіхів!
Лютий 2021
05.02.2021 Лабораторна робота № 8. Дослідження пружного удару двох тіл.
1. Запишіть у зошиті тему лабораторної роботи.
2. Перейдіть на комп'ютерний симулятор пружні зіткнення. Ви повинні бачити таке зображення:
3. Для того, щоб запустити симулятор натисніть на синю кнопку у лівому нижньому куті, на якій намальований знак питання. Після цього з'явиться підказка у вигляді руки, яка буде переміщуватися по екрану і показувати послідовність дій, які Ви повинні зробити з цим симулятором. А також у нижньому правому куті з'являться жовта та зелена кнопки, якими запускається рух тіл.
4. Змініть номінал монет або замініть іх на кольорові кульки, установіть сили взаємодії на допомогою синього та червоного нігтя, натисніть на зелену кнопку, що знаходиться в правому нижньому куті екрану. Після того, як тіла зіткнуться, натисніть на зелену кнопку у верхньому лівому куті екрану. Перепишіть у зошит отримані значення. Під час виконання роботи зробіть 2-3 скріншоти екрану.
5. На основі виконаної роботи зробіть висновки та запишіть їх у зошит.
Січень 2021
12.01.2021 Механічна робота. Потужність. Розв'язування задач.
Завдання:
1) Повторити параграф 27, стор. 110-111.
2) Розв'язати задачу № 340, стор. 116.
13.01.2021 Потенціальна енергія. Кінетична енергія. Закон збереження механічної енергії.
Завдання:
1) Прочитати параграфи 26 та 28, стор. 105-110 та 111-112.
2) Дати письмову відповідь на такі питання:
2.1 Що називають кінетичною енергією тіла?
2.2 Від чого залежить потенціальна енергія піднятого над Землею тіла?
2.3 Як залежить потенціальна енергія пружно деформованого тіла від величини деформації?
2.4 Що називають повною механічною енергією?
19.01.2021 Розв'язування задач.
Завдання:
1) Переглянути відеоролики: потенційна енергія, кінетична енергія, кінетична та потенціальна енергія
2) Ознайомитись з прикладами розв'язку задач на стор. 113-115
3) Розв'язати задачі №№ 327-329, стор. 115.
20.01.2021 Розв'язування задач.
Завдання:
1) Розв'язати задачі №№ 330-332, стор. 115.
2) Зробити тест join.naurok.ua, код доступу 1507531 (підписуйтесь своїми реальними ім'ям та прізвищем, дедлайн 23.01.2021!)
Листопад 2020
02.11.2020 Сила пружності. Вага тіла.
Завдання:
1) повторити параграфи 13 та 18, стор. 43-44, 66-69
2) пройти вікторину за посиланням: Сила пружності. Вага тіла, код доступу 12565096 (підписуйтесь своїми реальними ім'ям та прізвищем, дедлайн 06.11.2020!)
03.11.2020 Лабораторна робота № 4. Вимірювання коефіцієнта пружності.
Завдання:
1. Переглянути відеоролик: визначення модуля пружності гуми
2. Опрацювати лабораторну роботу №8 "Визначення модуля пружності різних речовин", стор. 234-238.
3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.
4. Перейти за посиланням Вимірювання коефіцієнта пружності та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Маси і пружини. Основи).
Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.
5. Повісьте маси до пружин і дізнайтеся, як вони розтягуються і коливаються. Порівняйте дві системи пружин та експериментуйте з постійною пружин. Транспортуйте лабораторію на різні планети, сповільнюйте час та спостерігайте за швидкістю та прискоренням протягом усіх коливань.
6.
- Опишіть природну довжину та положення рівноваги власними словами.
- Знайдіть залежність між масою, жорсткістю пружини (постійною пружини) та розтягуванням (переміщенням).
7. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.
03.11.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
Виконати тест: join.naurok.ua, код доступу 4429411 (дедлайн 06.11.2020, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)
06.11.2020 Сила тертя.
Завдання:
1) повторити параграф 13, стор. 44-45
2) переглянути відеоролики: сила тертя (відео 1) , сила тертя (відео 2)
3) дати письмову відповідь на такі питання:
1. які є види тертя?
2. як визначається сила тертя ковзання?
3. які сили називаються силами опору?
09.11.2020 Розв'язування задач
Завдання:
1) прочитати параграф 20, стор. 78-80
2) подивитися приклади розв'язування задач на стор. 80-81
3) переглянути відеоролик сила тертя ( розв'язування задач)
4) розв'язати задачі № 241, 242, стор. 82
10.11.2020 Лабораторна робота № 5. Вимірювання коефіцієнта тертя.
Завдання:
1. Переглянути відеоролик: Визначення коефіцієнта тертя ковзання
2. Записати в конспекті назву роботи.
3. Перейти за посиланням вимірювання коефіцієнта тертя та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Сили і рух: Основи).
Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.
4. Прикладіть силу і подивітися, як це впливає на рух тіл. Змініть тертя і подивіться, як це впливає на рух тіл. Зробіть скріншоти екрану, збережіть їх та надішліть мені разом із фото цієї лабораторної роботи у зошиті.
5.
- Визначте, коли сили врівноважуються, а коли - ні.
- Визначте суму сил (результуючу силу) на тіло, коли на нього діють більш ніж одна сила.
6. Результати вимірювань та розрахунків запишіть в зошит та зробіть висновки по роботі.
10.11.2020 Рух тіла під дією кількох сил.
Завдання:
1) повторити параграф 20, стор. 78-82;
2) переглянути відеоролики:Розв'язування задач на рух тіла під дією декількох сил , Рух тіла під дією кількох сил
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 як рухається тіло, якщо на нього діють: сила тяжіння, сила реакції опори, сила тертя?
3.2 які сили діють на тіло, що рухається рівномірно прямолінійно?
13.11.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) зробити тест join.naurok.ua, код доступу 7609081 (дедлайн 13.11.2020, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)
16.11.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) розв'язати задачі №№ 243-244, стор. 82
2) попрацювати з такими комп'ютерними симуляціями: перший закон Ньютона, другий закон Ньютона, третій закон Ньютона
3) записати в зошиті, що Ви спостерігали при роботі з кожною з цих симуляцій, зробити скріншоти екрану під час роботи з цими симуляціями та надіслати мені разом із фото зошита
17.11.2020 Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.
Розгадати кросворд (для цього скористайтеся наведеною нижче формою або перейдіть за посиланням кросворд "Механіка")
Зробити скріншот результату та відіслати мені (не забудьте вказати свої ім'я та прізвище, а також номер групи)
17.11.2020 Контрольна робота №2 за темою: "Динаміка"
Завдання:
Зробити тест join.naurok.ua, код доступу 4229019 (дедлайн 20.11.2020, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)
20.11.2020 Рівновага тіл. Момент сили.
Завдання:
1) прочитати параграфи 22-23, стор. 88-92
2) переглянути відеоролик: Момент сили. Умова рівноваги важеля
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 До тіла прикладено кілька сил, рівнодійна яких не дорівнює нулю. Що потрібно зробити, щоб тіло було у стані рівноваги?
3.2 Що таке плече сили?
3.3 Що таке момент сили? Яка його одиниця в СІ?
21.11.2020 Лабораторна робота №6. Дослідження рівноваги тіл під дією кількох сил.
Завдання:
1. Переглянути відеоролик: Вивчення рівноваги тіл під дією декількох сил
2. Записати в конспекті назву роботи.
3. Перейти за посиланням дослідження рівноваги тіл та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією (Балансування).
Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.
4. Грайтеся з об'єктами на гойдалках, щоб дізнатися про рівновагу. Перевірте, що ви дізналися у грі "Зміна рівноваги".
5.
- Передбачте, як об'єкти різної маси можуть бути використані на дошці рівноваги.
- Передбачте, як зміна розташування мас на дошці буде впливати на рух дошки.
6. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.
Жовтень 2020
23.10.2020 Гравітаційне поле. Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння.
Завдання:
1. прочитати параграф 17, стор. 60-62
2. переглянути відеоролик: закон всесвітнього тяжіння
3. дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 Хто відкрив закон всесвітнього тяжіння?
3.2 Від яких фізичних величин залежить сила всесвітнього тяжіння?
3.3 Що таке гравітаційна стала?
26.10.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) повторити параграф 17, стор. 60-62
2) подивитись приклад розв'язку задачі на стор. 63
3) розв'язати задачі №№ 161-162, стор. 64.
Рекомендації щодо розв'язування задач:
1. усі величини потрібно перевести в СІ (тонни в кілограми)
2. для розрахунків слід скористатися формулою закону всесвітнього тяжіння.
27.10.2020 Рух у полі земного тяжіння.
Завдання:
1) прочитати параграф 18, стор. 65-69
2) переглянути відеоролик: рух тіла у полі тяжіння Землі
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 Що таке сила тяжіння?
3.2 Чим різняться між собою сила тяжіння, вага тіла і маса тіла?
3.3 Як змінюється вага тіла під час його прискореного руху?
27.10.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) повторити параграф 18, стор. 65-69
2) переглянути відеоролик: вага тіла, перевантаження
3) розв'язати задачі №№182-183, стор. 70
30.10.2020 Лабораторна робота № 3. Дослідження руху тіла, кинутого горизонтально.
1. Переглянути відеоролик: рух тіла, кинутого горизонтально
2. Опрацювати лабораторну роботу №5 "Дослідження руху тіла, кинутого під кутом до горизонту", стор. 220-227.
3. Записати в конспекті назву роботи, тему та мету.
4. Перейти за посиланням Лабораторна робота (рух снарядів) та виконати роботу, користуючись цією інтерактивною симуляцією.
Перейшовши за посиланням Ви повинні бачити таке як на малюнках нижче.
5. Постріляйте з гармати, і спонукайте себе, щоб вдарити в ціль! Дізнайтеся про рух снаряда, стріляючи різні предмети. Встановіть такі параметри, як кут, початкова швидкість і маса.
6.
- Визначте, як кожен параметр (початкова висота, початковий кут, початкова швидкість, маса, діаметр і висота) впливає на траєкторію об'єкта з і без опору повітря.
- Передбачте, як зміна початкових умов вплине на шлях снаряда, і дайте пояснення прогнозу.
- Оцініть, де об'єкт буде приземлятися з огляду на початкові умови.
7. Результати вимірювань та розрахунків записати в зошит та зробити висновки по роботі.
Вересень 2020
Тема 1: "Механіка. Кінематика"
14.09.2020 Прямолінійний рівномірний рух. Розв'язування задач.
Завдання:
1) прочитати параграфи 6-7, стор. 16-21;
2) дати письмову відповідь на такі питання:
2.1 Який рух називають рівномірним прямолінійним?
2.2 Що таке швидкість руху тіла?
2.3 Як будують графік руху тіла під час рівномірного прямолінійного руху?
3) розв'язати задачі № 4-5, стор. 23.
15.09.2020 Відносність механічного руху. Закони додавання переміщень і швидкостей.
Завдання:
1) прочитати параграф 8, стор. 21-22;
2) переглянути відеоролики: відносність руху, відносність руху, закони додавання переміщень
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 Який рух називають відносним?
3.2 Як додають переміщення тіла? Наведіть приклади.
3.3 Сформулюйте правило додавання швидкостей руху тіла.
15.09.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) повторити параграфи 6-8, стор. 16-22;
2) переглянути відеоролик: рівномірний рух, відносність руху (задачі)
3) розв'язати задачі № 9-10, 15, стор. 24.
17.09.2020 Нерівномірний механічний рух. Середня швидкість.
Завдання:
1) прочитати параграф 9, стор. 27-29;
2) переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=NZFt0iEEu9A, https://www.youtube.com/watch?v=C2xo7yrhn78
3) виконати тест: join.naurok.ua, код доступу 8894113 (дедлайн 24.09.2020, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)
21.09.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) повторити параграф 9, стор. 27-29;
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=4PLG5ySPQic
3) розв'язати задачі № 42-43, стор. 34.
22.09.2020 Рівноприскорений прямолінійний рух. Миттєва швидкість, прискорення.
Завдання:
1) прочитати параграф 10, стор. 30-32 та повторити параграф 9, стор. 27-29
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=5lw4HcJMsEE
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 Що називається миттєвою швидкістю руху тіла?
3.2 Що таке прискорення?
3.3 Який рух називають рівноприскореним? Наведіть приклади.
22.09.2020 Графічне зображення рівноприскореного прямолінійного руху.
Завдання:
1) повторити параграф 10, стор. 30-32;
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=urIbLkLHiIw
3) дати письмову відповідь на такі питання:
3.1 Що таке кінематичне рівняння рівноприскореного руху? Чим воно відрізняється від рівняння переміщення?
3.2 Який вид має графік прискорення руху тіла?
3.3 Від чого залежить напрямок і місце гілок параболи на графіках рівноприскореного руху тіла?
24.09.2020 Розв'язування задач.
Завдання:
1) переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=tgHUApK2dSU, https://www.youtube.com/watch?v=4PLG5ySPQic&t=7s
2) виконати тест: join.naurok.ua, код доступу 1365279 (дедлайн 24.09.2020, тільки одна спроба проходження, вказуйте реальні ім'я та прізвище!)
Карантин. Весна 2020 року.
Підручник: Сиротюк В.Д. Фізика (рівень стандарту, за навч. програмою авт. колективу під керівництвом Ляшенка О.І.): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / В.Д.Сиротюк. - Київ: Генеза, 2018. - 256 с.: ил.. Скачати можна за посиланням: http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-fizika-sirotjuk-2018.pdf
13.03.2020, 23.03.2020, 26.03.2020, 27.03.2020 Тема 1: "Потенціальна енергія (13.03.2020). Кінетична енергія (23.03.2020). Закон збереження механічної енергії (26.03.2020). Розв'язування задач (27.03.2020)"
Завдання:
1) прочитати параграфи 26 та 28, стор. 105-110, 111-112;
2) переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=g58170UpKRc, https://www.youtube.com/watch?v=xrK08SCiXTQ, https://www.youtube.com/watch?v=8N2Jhane0gs
3) виконати тест: join.naurok.ua, код доступу 787685 (дедлайн 03.04.2020!)
4) розв'язати задачі № 327-331, стор. 115;
5) дати письмову відповідь на такі питання:
1. що називають кінетичною енергією тіла?
2. від чого залежить потенціальна енергія піднятого над Землею тіла?
3. як залежить потенціальна енергія пружно деформованого тіла від деформації?
30.03.2020, 02.04.2020, 03.04.2020, 06.04.2020, 09.04.2020 Тема 2: "Імпульс тіла (30.03.2020). Закон збереження імпульсу тіла (02.04.2020). Реактивний рух (03.04.2020). Пружне та непружне зіткнення (06.04.2020). Розв'язування задач (09.04.2020)"
Завдання:
1) прочитати параграф 25, стор. 99-103;
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=pNfa71w26WU&t=15s
3) виконати тест: join.naurok.ua, код доступу 275017 (дедлайн 03.04.2020!)
4) розв'язати задачі № 307, 310, 317, стор. 104;
5) дати письмову відповідь на такі питання:
1. що таке імпульс тіла?
2. у чому полягає закон збереження імпульсу?
10.04.2020, 13.04.2020, 16.04.2020, 17.04.2020, 23.04.2020 Тема 3: "Елементи спеціальної теорії відносності (10.04.2020). Межі застосування законів класичної механіки (13.04.2020). Основні положення СТВ (16.04.2020). Релятивістський закон додавання швидкостей (17.04.2020). Просторові та часові властивості фізичного світу (23.04.2020). Розв'язування задач"
Завдання:
1) прочитати параграфи 29-31 , стор. 118-123;
2) переглянути відеоролики: https://www.youtube.com/watch?v=95ZeOFYFcUk, https://www.youtube.com/watch?v=s8t7mO4nDnk
3) виконати тест: join.naurok.ua, код доступу 241474 (дедлайн 03.04.2020!)
4) дати письмову відповідь на такі питання:
1. у чому полягають межі застосування законів механіки?
2. чим відрізняється принцип відносності Галілея від принципу відносності Ейнштейна?
3. у чому полягає релятивістський закон додавання швидкостей?
5) розв'язати задачі № 374-376, стор. 123-124.
Захист учнівських проєктів.
Підготувати реферат на одну з тем (за вибором):
1. Подорож у часі за теорією А.Ейнштейна.
2. Як "працює" парашут.
3.Сила тертя в техніці та природі.
Обсяг реферату не повинен перевищувати 3-х сторінок формату А4 набраних шрифтом TimesNewRoman 14pt.
Тема 4: "Основні положення молекулярно-кінетичної теорії. Рух і взаємодія молекул. Розв'язування задач".
Завдання:
1) прочитати параграфи 32-34, стор. 133-144;
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=pn_RnNGKsKU
3) розв'язати задачі № 377-380 , стор. 153;
4) дати письмову відповідь на такі питання:
1. хто із учених вивчав будову атома?
2. що таке наноматеріали?
3. який рух називають броунівським?
Тема 5: "Основне рівняння МКТ ідеального газу. Температура. Температурна шкала Кельвіна. Розв'язування задач"
Завдання:
1) прочитати параграфи 35-37, стор. 144- 150;
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=gfvbakIJqKE
3) розв'язати задачі № 381-385 , стор. 154;
4) дати письмову відповідь на такі питання:
1. чому дорівнює число Авогадро?
2. що називають ідеальним газом у молекулярно-кінетичній теорії?
3. який існує зв'язок між температурую та абсолютною температурою?
Тема 6: "Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси. Розв'язування задач"
Завдання:
1) прочитати параграф 38, стор. 150-152;
2) переглянути відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=nxilCMD4dG8
3) розв'язати задачі № 387-390, стор. 154;
4) дати письмову відповідь на такі питання:
1. у чому полягає суть закону Гей-Люссака?
2. сформулюйте закон Шарля.