Зображення очима комп'ютера
Існує два основних метода створення графічних зображень на електронно-обчислювальній машині: растровий та векторний.
Растрове зображення складається із точок (пікселей) різних кольорів і виглядає нібито аркуш паперу в клітинку, на якому кожна клітика має певний колір. Кожен растровий малюнок містить певну кількість точок по горизонталі та вертикалі, число яких визначає розмір зображення.
Наприклад, для операційної системи Windows стандартні розміри екрана дисплея в пікселях становлять: 640х480, 1024х768, 1280х1024. Чим більша кількість пікселів міститься на екрані при однакових геометричних розмірах зображення, тим більша роздільна здатність при відтворенні даного зображення.
Растрова графіка дозволяє отримати високоякісне зображення, тому за її допомогою можна ефективно відтворювати реальні образи. Растрові зображення використовують для збереження в електронному вигляді фотографій, художніх репродукцій тощо. Недоліком растрового представлення малюнка є великі за розміром файли для зберігання таких зображень і погіршення якості растрового зображення при збільшенні або зменшенні його розмірів.
Векторні зображення створюються за допомогою математичного опису простих об'єктів - ліній, кіл, з яких створюються складні. Такі прості об'єкти називаються графічними примітивами. Перевагою вектроної графіки є те, що файли, у якиз зберігаються векторні зображення, приблизно в 101000 разів менші за розміром, ніж файли, у яких зберігаються аналогічні растрові зображення.
У векторній графіці повністю використовуються усі переваги роздільної здатності того конкретного пристрою, на який виводиться зображення. При відтворенні векторного зображення пристрої виведення інформації отримують команду намалювати об'єкт заданого розміру із використанням відповідної роздільної здатності дисплея.
|